La Salonul Auto de la Paris, Audi a prezentat conceptul Crosslane Coupe care prefigureaza noua tendinta in design ce urmeaza a fi adoptata de viitoarea familie de SUV-uri. Insa, inainte de toate, studiul de design expus la Paris este un preambul al viitorul Q2, un model care va fi lansat peste aproximativ doi ani.
Audi Crosslane Coupe Concept prefigureaza atat viitorul Q2, cat si generatiile urmatoare ale modelelor Q3, Q5 ori Q7. Insa nu trebuie omis ca acest studiu de design expus la Paris poate fi o premisa pentru posibilele Q4 si Q6, o ipoteza destul de plauzibila…
Conceptul cu 2+2 locuri se remarca in partea frontala prin blocuri optice trapezoidale cu LED-uri, calandrul supradimensionat pentru un plus de impact vizual, precum si prin prizele de aer conturate in genul modelelor din gama sporty RS. Din lateral se observa evazarea puternica a pasajelor rotilor, pragurile masive, lipsa montantului central, dar si inclinarea celui posterior pentru un plus de sportivitate. Insa piesa de rezistenta a prototipului viitorului model Q2 este plafonul retractabil, o adevarata picanterie pentru acest segment.
Studiul de design expus la Salonul Auto de la Paris dispune de un sasiu de tip Space Frame construit din trei tipuri de materiale: aluminiu, aliaj compozit pe baza de fibra de carbon (CRFP), precum si fibra de sticla. Acest amestec de materiale permite un important castig in privinta reducerii greutatii totale (maximum 1.390 kg), precum si un cost de fabricatie mai scazut prin comparatie cu solutia construirii unei structuri complete din aluminiu. Iar ca si dimensiuni, Crosslane Coupe Concept este un SUV de dimensiuni compacte: 4,21 metri lungime, 1,88 metri latime si 1,51 metri inaltime, in timp ce ampatamentul masoara 2,56 metri.
Habitaclul se evidentiaza prin amestecul omogen dintre finisarile din piele in culori vii si suprafetele cromate, precum si prin scaunele de tip scoica construite din fibra de carbon ori prin consola centrala minimalista. Astfel marea majoritate a functiilor au fost integrate in tabloul cadranelor de bord si care la Crosslane Coupe dispune de afisaj digital. O alta solutie interesanta prezentata prin conceptul expus la Paris este cea a portbagajului culisabil cu 40 cm spre interior. Astfel se renunta la locurile din spate in favoarea suplimentarii spatiului pentru bagaje, dar si pentru plierea plafonul retractabil.
Din punct de vedere mecanic, Crosslane Coupe Concept dispune de propulsie hibrid plug-in dual-mode, o solutie in genul celei folosite la modelul A1 e-tron. Prototipul dezvaluit la Paris este echipat cu un motor termic TFSI de 1,5 litri care dezvolta 130 CP si un cuplu maxim de 200 Nm. Acest propulsor cu trei cilindri este asociat unui motor electric care are rol de demaror/ alternator si dezvolta 68 CP (cuplu de 210 Nm). Prin urmare, in modul combinat, puterea totala a conceptului Crosslane Coupe este de 177 CP. Insa tractiunea electrica este asigurata de un al doilea motor electric de 116 CP (250 Nm), prin intermediul caruia Crosslane Coupe Concept poate rula in modul full electric cu o viteza de pana la 130 km/h.
Prototipul este prevazut cu baterii litiu-ion de 17,4 kWh, o capacitate suficienta pentru o autonomie de aproximativ 86 km in mod full electric. Insa trebuie mentionat ca incepand de la o viteza de aproximativ 55 km/h, intra in functiune si motorul termic pe benzina, si astfel, in aceasta configuratie hibrida sunt optimizate performantele dinamice, dar si eficienta in exploatare. Iar la peste 130 km/h, motorul termic devine sursa principala de propulsie… Prin urmare, Crosslane Coupe Concept poate rula cu o viteza maxima de 182 km/h, in timp ce sprintul in plaja 0-100 km/h se concretizeaza in 8,6 secunde in modul combinat si in 9,8 secunde in modul integral electric, in timp ce consumul mixt este de numai 1,1 litri/ 100 km, iar emisiile poluante ating o valoare impresionanta de doar 26 g de CO2 per km.
Ce parere aveti despre acest vizonar Audi Crosslane Coupe Concept?
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.