
Salonul Auto de la Paris va găzdui premiera oficială a generației cu numărul opt a modelului Volkswagen Passat. Este un model extrem de important pentru constructorul german și pentru a sublinia acest lucru, Volkswagen va prezenta și o versiune propulsată de un sistem hibrid electric plus benzină, ai cărei acumulatori pot fi încărcați și de la o priză normală de 230V. Versiunea hibridă a sedanului din Wolfsburg poartă numele de Passat GTE.
Noul Volkswagen Passat va fi lansat oficial în cadrul Salonului Auto de la Paris din această toamnă. Împreună cu gama de motoare clasice benzină și diesel, Volkswagen a anunțat că va introduce și o variantă GTE. GTE desemnează versiunile cu propulsie hibridă sau electrică ale mărcii Volkswagen, în gamă existând deja un model Golf GTE. Noul Volkswagen Passat GTE va fi propulsat de un sistem hibrid format din motor termic pe benzină ce va funcționa în tandem cu un motor electric.
Benzină și curent electric
Sistemul de propulsie folosit de către noul Volkswagen Passat GTE este format din motorul de 1.4 litri TSI ce dezvoltă 156 CP asociat cu un motor electric de 115 CP sau 85 kW și 400 Nm. Puterea combinată este de 218 CP și este livrată către puntea față prin intermediul unei cutii de viteze DSG cu dublu ambreiaj și șase trepte. Volkswagen raportează un consum mediu de doar 2.0 litri/100 km și 13 kW pentru fiecare 100 km parcurși. Emisiile de dioxid de carbon sunt de 45 grame/kilometru. Cu rezervorul de 50 litri plin și cu bateriile încărcate, Passat GTE poate parcurge 1.000 km. Accelerația de la 0 la 100 km/oră se face în 8.0 secunde, iar viteza maximă este de 220 km/oră.
La pornire, Passat GTE va folosi doar motorul electric, dacă bateriile sunt suficient încărcate. Autonomia în mod full-electric este de 50 kilometri. Propulsat doar de motorul electric, Passat GTE poate accelera până la o viteză maximă de 130 km/oră. Acumulatorii Li-Ion pot fi alimentați de la priză normală de 230 V, dar aceasta trebuie să aibă un nivel al puterii de 2.3 kW. O încărcare completă durează în acest caz patru ore și 15 minute. Volkswagen poate oferi ca opțiune o stație de încărcare rapidă ce poate fi montată în garajul de acasă. Puterea este de 3.6 kW și acest lucru scurtează încărcarea acumulatorilor la două ore și 30 minute.
Aspect diferit
Ca design, Passat-ul GTE are câteva elemente optice ce îl deosebesc de un Passat B8 normal. O serie de inserții de culoare albastră sunt vizibile în zona radiatorului, iar spoilerul față a fost redesenat. De asemenea, acesta înglobează și luminile de zi LED în forma literei C, o semnătură specifică modelelor hibride sau electrice de la Volkswagen. La interior, Passat GTE are lumină ambientală albastră, un levier cu formă diferită pentru schimbătorul de viteze și volan teșit. Noul Volkswagen Passat GTE va fi disponibil atât în variantă sedan cât și break.