Succesul înregistrat de Grupul Volkswagen în ultima decadă are, pe lângă aspectele pozitive, și efecte negative. Unul dintre ele se face remarcat din ce în ce mai accentuat. Dacă în trecut era destul de clar de ce îți cumperi un Volkswagen și nu o Skoda, acum lucrurile nu mai sunt chiar atât de simple nici măcar pentru clienții tradiționali ai mărcii din Wolfsburg. Calitatea a crescut extrem de mult la Skoda și Seat, iar asta face clienții Volkswagen să se întrebe dacă merită să plătească mai mult.
Oare câtă lume nu s-a gândit dacă în loc de VW Golf să își cumpere un Seat Leon pentru că arată mai bine, are parte de aceeași tehnologie și este mai ieftin? Sau cine nu a pus în balanță achiziția unui VW Passat cu cea a unei Skoda Superb, mai mare, aproape la fel de bine finisată, dar mult mai ieftină?
Acestea sunt probleme din ce în ce mai stringente pentru Grupul Volkswagen și există discuții interne tot mai accentuate pentru luarea unor măsuri. Deși au mai existat tentative în această direcție, de a diferenția tot mai mult mărcile Volkswagen, Skoda și Seat, realitatea din piață le-a apropiat și mai mult din punct de vedere tehnologic. Totuși, managementul companiei pare schimbe lucrurile pentru viitor.
CEO-ul Grupului Volkswagen, Matthias Muller, a anunțat că în Consiliul Executiv s-a stabilit ca cele trei mărci să se diferențieze tot mai mult în viitor, în baza definirii a 14 categorii de clienți, către care se să adreseze diferit.
În cadrul unei reuniunii a managerilor din grup, desfășurată la Wolfsburg, acesta a declarat: “Principala provocare este să atingem o acoperire perfectă a pieței cu teritorii clare pentru fiecare dintre cele trei mărci. Trebuie să fim capabili să utilizăm mai bine sinergiile pe care le oferă alianța noastră unică”.
Astfel, este de așteptat ca produsele viitoare ale celor trei mărci să fie din ce în ce mai bine definite la nivel de tehnologie, design, preț și public-țintă, în ciuda faptului că unificarea platformelor duce la economii serioase în dezvoltare, proiectare și construcție.
Pe de altă parte, Grupul Volkswagen a înregistrat o lună record în septembrie 2017. Pentru prima dată, constructorul german a reușit să vândă peste 1 milion de automobile într-o singură lună. Vorbim aici de vânzările tuturor mărcilor din grup (VW, Audi, Skoda, Seat, Porsche, VW Comerciale, MAN și Scania) pe toate piețele pe care grupul german activează. Cele mai multe unități au fost vândute pe piațele din Asia-Pacific și în special China: peste 436.000 de exemplare. Dintre, mărcile grupului, Volkswagen a susținut grosul vânzărilor cu 593.700 unități vândute în toată lumea. Comparat cu luna septembrie a anului trecut, Grupul Volkswagen a înregistrat o creștere de 6,6 procente.