Oare de câte ori s-a scris și s-a vorbit despre centura Bucureștiului? Oare câte promisiuni s-au făcut pe baza acestui proiect? De acum, subiectul devine și mai sensibil deoarece ni se promite o nouă centură, pe un nou inel, construită la nivel de autostradă. Toate acestea se întâmplă în condițiile în care centura actuală a Bucureștiului nu este modernizată nici măcar în procent de 50%.
În momentul actual, centura Bucureștiului a fost modernizată pe un segment din zona de nord, iar acum lucrările pentru finalizarea unui nou segment, între Chitila și autostrada A1 este aproape de finalizare, deși termenele au fost depășite în repetate rânduri. Circulația se desfășoară pe patru benzi, însă nu există marcaje, semnalizări, iar unele zone sunt încă neterminate. În zona de sud, situația este cu adevărat dezastruoasă, circulația fiind extrem de dificilă, cu adevărate blocaje la orele de vârf.
Abia în luna iulie a acestui an, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis spre SEAP anunţul de participare pentru procedura de achiziţie publică destinată proiectării şi execuţiei sectorului de Sud al noii Centuri a Bucureştiului, care va face legătura între autostrăzile A1 şi A2.
Și, totuși, există speranțe că lucrurile se vor transforma în bine. Autoritățile ne anunță că autostrada Centura București este pregătită pentru a intra în planurile de construcție viitoare. Aceasta va avea o lungime de circa 100 km și va fi construită ca un inel exterior deja existentei centuri. Aceasta va lega toate cele trei autostrăzi existente în acest moment la nivelul Capitalei (A1, A2 și A3) și va facilita conexiuni rapide între mai multe noduri rutiere importante.
Viitoarea autostradă va include cinci noduri rutiere, la intersecţiile A0 cu A1 (Bucureşti – Piteşti), A2 (Bucureşti – Constanţa), DN4 (Bucureşti – Olteniţa), DN5 (Bucureşti – Giurgiu) şi DN6 (Bucureşti – Alexandria). Însă, oare când vom vedea finalizată această nouă centură a Capitalei?