Cu ceva timp inaintea lansarii oficiale programate pentru Salonul Auto International de la Detroit (NAIAS), pe Internet au fost “scapate” primele imagini cu MINI Paceman dupa ce a iesit din clinica John Cooper Works. Asa ca britanicii au fost nevoiti sa dezvaluie, in cele din urma, secretul…
Versiunea de performanta a primului Sports Activity Coupe din clasa compacta se diferentiaza in gama MINI prin kitt-ul aerodinamic, scaunele profilate sport, transmisia integrala ALL4, jantele din aliaj pe 18 inci, suspensia recalibrata, precum si prin cei 218 CP de sub capota.
Caracterul distinctiv al versiunii MINI JCW Paceman mai este subliniat printr-o serie de detalii estetice bespoke. Astfel mai ies in evidenta tevile de esapament cromate, pragurile inscriptionate cu logo-ul John Cooper Works, precum si culoarea Chili Red folosita pentru plafon, carcasele oglinzilor laterale si cele doua benzi de pe capota motorului si partea inferioara a portierelor, o nuanta care genereaza un contrast puternic cu restul caroseriei.
Si la interior se observa clar amprenta John Cooper Works… Astfel, printre dotarile standard, se numara volanul sport cu cusaturi de culoare rosie contrastante, cadranele de culoare inchisa pentru vitezometru si turometru, tapiteria antracit a plafonului, levierul schimbatorului de viteze cu cusaturi de culoarea rosie, precum si stofa scaunelor sport de culoare Diagonal Track John Cooper Works Carbon Black, cu cusaturi contrastante. Iar ca optiune sunt disponibile scaunele sport Lounge Leather, de culoare Carbon Black Championship Red.
MINI John Cooper Works Paceman este animat de un motor cu patru cilindri, de 1.598 cmc. Iar puterea de 218 CP este gestionata standard prin intermediul unei cutii manuale cu 6 trepte, o transmisie automata cu 6 trepte fiind disponibila pe optiune. Astfel, MINI John Cooper Works Paceman demareaza de la 0 la 100 km/h in doar 6,9 secunde, o valoare identica pentru ambele transmisii. Mai mult, viteza maxima ajunge la 226 km/h cu transmisie manuala si 224 km/h pentru varianta automata. Iar aceasta versiune sporty a modelului Paceman dispune de o serie de sisteme de eficientizare a consumului si emisiilor poluante, precum: Brake Energy Regeneration (recuperarea energiei de franare), Gear Shift Indicator (indicator pentru schimbarea optima a treptelor) si functia Auto Start/Stop (la exemplarele dotate cu transmisie manuala).
In echiparea standard, MINI John Cooper Works Paceman beneficiaza de tractiune integrala ALL4 care prin intermediul unui diferential central electromagnetic transfera puterea intre puntile fata si spate. In conditii normale, ALL4 repartizeaza maximum 50% din putere spre rotile spate, acest procent ajugand pana la 100% in conditii extreme. Iar controlul electronic al sistemului MINI ALL4 este integrat direct in DSC (Dynamic Stability Control), sistem care executa prompt o serie de ajustari proactive in distributia transmisiei, ceea ce asigura un control optim al autoturismului in situatia abordarii mai “in forta” a virajelor.
In linii mari cam acestea sunt “picanteriile” noului MINI JCW Paceman. Voua ce impresie v-a facut aceasta versiune de performanta a primului Sports Activity Coupe din clasa compacta?
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.