Zilele trecute am avut ocazia sa particip la o expozitie a vehiculelor istorice antebelice organizata de “Retromobil Club Romania”. Iar din multimea de masini de colectie prezente la eveniment, una mi-a atras atentia in mod special: un Mercedes-Benz 170 V, fabricat in anul 1940, aflat intr-o stare ireprosabila. Din curiozitate am intrat in vorba cu actualul proprietar care mi-a povestit pe indelete cum a reusit sa salveze de la topit o asemenea bijuterie…
Din istoricul acestui exemplar nu se cunosc prea multe date… Masina a fost cumparata din tara, in anul 2005, iar persoana care a vandut-o sustinea ca ar fi fost a unui colonel german care a abandonat-o in momentul retragerii trupelor naziste. Iar dupa ce a zacut parasita cateva decenii bune, masina a intrat pe mainile unui iubitor de istorie auto care cu greu a readus-o la viata, in aceasta primavara.
Intregul proces de revitalizare a durat foarte mult deoarece piesele originale sunt destul de greu de procurat. Proprietarul povesteste ca acestui exemplar i-au lipsit multe componente, unele chiar foarte importante. Mai mult, intreaga operatiune a necesitat atat reparatii de tinichigerie, cat si de restaurare a tapiteriei ori a motorului.
Insa cea mai dificila operatiune a fost gasirea ceasurilor de bord originale… In general ceasurile de bord sunt piese foarte rare si se gasesc foarte greu la unii colectionari, in special din Germania si Austria ori pe forumurile specializate ale fanilor Mercedes. Si evident ca preturile unor ceasuri de bord originale sunt pe masura: 1.500 – 2.000 EUR per bucata. Mult, dar investitia a meritat…
“De cand am achizitionat acest automobil de epoca cred ca am facut doar 500 km, insa i-am facut un dosar in care sunt prezentate si inregistrate toate cheltuielile ei, mai exact toate piesele care au fost cumparate. Cine o va cumpara – pentru ca este de vanzare – va avea un istoric de la momentul in care a fost restaurata” a mai adaugat actualul proprietar al acestui superb Mercedes-Benz 170 V fabricat in anul 1940.
In acest moment, aceasta piesa de colectie este evaluata in jurul a 25.000 EUR – 45.000 EUR. Dupa cum sustine “salvatorul ei”, toate piesele sunt fabricate in Germania, iar masina este in proportie de 95% originala: “Am cartea tehnica originala a masinii pe care am gasit-o in Germania la un targ. Iar numerele care sunt stantate pe motor si sasiu se potrivesc cu seriile care au fost inregistrate pentru aceste masini atunci cand au iesit pe poarta fabricii”.
Mercedes-Benz 170 V a fost un model deosebit de apreciat in acele vremuri fiind cunoscut si sub numele de “Calul de cursa al Germaniei”. Acest model a avut un rol activ in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, fiind transformat atat in ambulante ori masini pentru transportul proviziilor. Si cu toate ca a fost un model de volum, in vremurile noastre nu mai exista prea multe exemplare in stare de functionare. Tot actualul proprietar afirma ca in acest moment, in Romania sunt 4 sau 5 exemplare Mercedes-Benz 170 V, toate functionale, dar niciunul restaurat la un asemenea nivel.
Ce parere aveti despre rezultatul restaurarii acestui venerabil exemplar Mercedes-Benz 170 V?
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.