
De ceva vreme un prieten ma tot intreaba ce masina de oras la mana a doua sa isi cumpere. Si ca fiecare cumparator indecis, dorintele lui sunt relativ ambigue: sa nu fie nici prea mare, nici prea mica, sa nu consume mult si sa fie usor de intretinut. Iar dupa ce am studiat nitel cam ce masini second hand din clasa mica isi cumpara romanii, sfatul meu s-ar indrepta catre una dintre cele trei variante: VW Polo, Opel Corsa sau Ford Fiesta. Voi ce ziceti?
Discutia trebuie pornita de la premisa ca nu exista masina perfecta, oricat de mult ne-am dori asta… Asa ca in cele ce urmeaza vom analiza care dintre aceste trei variante ofera cel mai bun compromis intre performante, uzura in timp si costuri, intr-un cuvant rentabilitatea unei astfel de achizitii. Iar in aceasta dezbatere vor intra exemplarele fabricate intre anii 2003 – 2008, cele mai cautate masini de pe Autovit.ro
Puncte forte: In general, Ford Fiesta nu pune mari probleme de fiabilitate chiar si dupa o utilizare intensa. Se remarca prin uzura relativ redusa in timp a finisarilor interioare, precum si prin costurile de intretinere acceptabile. Insa puncteaza decisiv prin tinuta de drum excelenta si consumul redus de carburant, mai ales versiunile turbodiesel.
Puncte slabe: In special la exemplarele mai vechi ale celei de-a cincea generatii, adica inainte de faceliftul din anul 2005 au fost semnalate probleme ale instalatiei de climatizare, precum si vibratii la relanti in cazul motorului turbodiesel 1.4 TDCI. Iar datorita izolarii imperfecte au mai fost sesizate infiltrari de apa in habitaclu si zgomote provenite de la propulsor.
Puncte forte: Un mare avantaj al celei de-a patra generatii Corsa a fost factorul estetic. Mai puncteaza prin confortul si polivalenta interiorului, precum si prin gradul ridicat de siguranta (5 stele EuroNCAP). Mai mult, ansamblul format din suprafetele vitrate si dimensiunile caroseriei faciliteaza manevrele de parcare. In timp s-a mai constatat ca materialele din plastic folosite in habitaclu sunt mai rezistente la loviturile accidentale, iar sistemele de prindere ale diverselor ornamente din interior nu se slabesc prea rapid.
Puncte slabe: La primele loturi de exemplare au fost sesizate cateva repere ale coloanei de directie care au demonstrat o toleranta redusa la uzura. Iar in special la exemplarele exploatate intens au fost constatate probleme la suspensia spate. Totusi in general defectele posibile nu sunt foarte raspandite, nu compromit functionarea in parametri optimi, iar remedierea lor nu este deosebit de costisitoare.
Puncte forte: Multi utilizatori s-au declarat multumiti mai ales de manevrabilitatea in traficul urban, echiparea consistenta si chiar de fiabilitatea multumitoare a componentelor de baza. Alte avantaje sunt tinuta de drum, rezistenta la uzura, habitabilitatea pasagerilor care calatoresc pe bancheta si linia atemporala a caroseriei.
Puncte slabe: In timp nu au fost reclamate probleme grave pentru aceasta generatie. Totusi costurile de intretinere sunt cam ridicate, iar insonorizarea habitaclului nu e perfecta. Unii utilizatori au apreciat ca volumul portbagajului este cam mic.
In linii mari, cam acestea ar fi principalele puncte forte si slabe pentru cele trei candidate din clasa mica. Voi ce mai puteti adauga? Iar ca si o concluzie, care considerati ca ar fi optiunea potrivita pentru o masina de oras si de ce?

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.